Mikóczi Hús

Mit jelent a tudatos táplálkozás?

2018. július 16. - Mikóczi Hús

Naponta halljuk, hogy mennyire fontos a tudatos táplálkozás, de tudjuk mit is jelent pontosan? Tényleg az egészségünk megőrzésének a kulcsa? A mai cikkemben részletesebben is körüljárjuk a kiegyensúlyozott étkezés témakörét.

tudatos_tap.jpg

"A múltkor én tudatosan táplálkoztam egy edés sütemény féleséget. És végig tudtam, hogy eszek és egyszer sem haraptam mellé!" A mindent mindenkinél jobban tudó Besenyő István egyszerűen összefoglalta, a tudatos táplálkozás egyenlő azzal, tudjuk, hogy eszünk. Tehát meg is kaptuk a választ, én mára végeztem és köszönöm, hogy elolvastad a mély elemzéssel tarkított cikkemet...

Na de fordítsuk kicsit komolyra a szót, és térjünk vissza a témánkhoz. A tudatos táplálkozás a változatos, kiegyensúlyozott és egészséges étkezést jelenti. Ennek a fontosságáról hallunk a rádióból, tévéből, rengeteg cikket látunk róla a magazinokban vagy az online hírportálokon. A mindennapokban mégis kis hangsúlyt fektetünk a táplálkozás minőségére és mikéntjére, előszeretettel engedünk a finom, de egészségtelen ételek csábításának. Mindezek után pedig csodálkozunk, ha rossz közérzettel ébredünk, és így vágunk neki a napnak. Mindaddig nem is változtatunk, amíg nem következik be egy súlyos egészségügyi probléma.

Itt említhetném a saját példámat is.  Az egyik korábbi bejegyzésemben már szót ejtettem róla, hogy 2012-ig milyen életvitelt folytattam. Rendszertelenül táplálkoztam, úgy ittam a Red Bull-t, mintha kötelező lenne és vég nélküli munka mellett a sportolást is hanyagoltam. Én is addig feszítettem a húrt, amíg a szervezetem egy gyomorfekéllyel nem jelezte, hogy itt az ideje változtatni.

Miután megkaptam ezt kellemesnek egyáltalán nem mondható figyelmeztetést, változtattam az addigi életstílusomon. Ez időtájt kezdtem jobban megismerni a spirituális világgal, ezáltal más szemmel kezdtem látni magamat, a környezetemet és az egész világot. Tudatosítottam magamban, hogy ebben a testben csak egyszer élek. Ha nem törődöm vele, rövid időn belül felmondja a szolgálatot. Ezért megosztok veled pár fontos lépést, amit én is bevezettem a mindennapjaimba.

brainfood-gehirnnahrung-lebensmittel-997x563.jpg

Az egészséges táplálkozás bennünk kezdődik, azzal a belső elhatározással indul, hogy szeretnénk napjainkat jobb hangulatban és teljesebben megélni. Sokan azt hiszik, hogy ez számos lemondással jár, holott igazából csak kicsit át kell gondolnunk napi étkezési rutinunkat. Ennek fontos eleme, hogy változatosan táplálkozzunk.

Azt tudtad például, hogy szervezetünknek legalább 40 féle különböző tápanyagra van szüksége az egészséges működéshez? Ha belegondolsz, ennyi összetevőt egyetlen élelmiszer sem tartalmaz. Viszont a hiányuk akár súlyos betegségek kialakulásához is vezethet. Emiatt fontos, hogy jó minőségű, változatos ételeket fogyasszunk.

Persze mindezt rendszeresen, ami szintén lényeges. Naponta 4-5 alkalommal vegyél magadhoz táplálékot, és lehetőleg egy főétkezést se hagyj ki. Sokan szándékosan - olyan kifogásokkal, hogy nincs idejük enni, esetleg fogyókúráznak - kihagyják a reggelit vagy a vacsorát. Ezzel viszont pont ellenkező hatást érnek el és megnehezítik a szervezetük optimális működését. Ebben az esetben a szervezet elkezd tartalékot felhalmozni - gyarapodik az úszógumi, mert abban a hiszemben lesz, hogy többé nem jut táplálékhozLehet, hogy soknak hangzik az ötszöri étkezés. Pedig csak annyi a titok, hogy ne edd magad degeszre.

A rendszeres evés mellett ugyanilyen fontos a megfelelő napi folyadékbevitel, ami nem Cola, Fanta vagy Red Bull. A legtöbb helyen azt lehet olvasni, hogy egy felnőtt napi vízfogyasztása 2-3 liter. Ennél viszont pontosabban meg tudjuk állapítani azt a mennyiséget, ami szervezetünk számára a megfelelő mennyiség. Ehhez annyit kell tudnunk, hogy nagyjából 10 kilogrammonként kell 4 dl folyadékkal számolnunk. Tehát egy 80 kilós embernek a vízszükséglete több mint 3 liter. Sportoláskor vagy a nyári hőségben még ennél is több.

A tudatos táplálkozásnak van még egy alappillére, ez pedig a rendszeres testmozgásA nagy mennyiségű kalória bevitel súlygyarapodáshoz vezet, míg a túl kevés pedig súlycsökkenéshez. Ez logikus. Mindkettőre jó megoldás lehet a rendszeresen testedzés. Ezzel jót teszünk a szívünknek és a vérkeringésünknek is. Emellett energia szintünket is megemelheti és a közérzetünkre is jó hatással van a rendszeres testmozgás.

Én ezeket a lépéseket mind bevezettem az életembe. Ennek köszönhetően lefogytam 20 kilót éhezés nélkül. Azóta energikusabb vagyok és sokkal jobban érzem magam a saját testemben. És néha-néha még egy kis "bűnözés" is belefér. Ma már vicces belegondolni, hogy régen nagyobb figyelmet fordítottam az autómra, mint a saját testemre.

mother-daughter-vegetables-1200-525.jpg

Az utolsó jó tanács, amit ma megosztok veled: a tudatos táplálkozás már a vásárlásnál kezdődik. Hiába fogsz változatosan és rendszeresen étkezni, ha egészségtelen, tartósítószerekkel és mesterséges adalékanyagokkal teletömött zöldséget és húst fogsz magadhoz venni. Ilyen élelmiszerekkel nem fogod megkapni a kívánt eredményt.

Ezt a részét a tudatos táplálkozásnak már az Átalakulásom előtt is jól csináltam, és az egész vállalkozásunkat erre építettük.

Köszönöm, hogy ma is velem tartottál. További hasznos tippekért és receptekért látogasd meg a Facebook oldalunkat és a kövesd a hetente friss tartalommal jelentkező blogunkat. Friss, hazai húsokért és alapanyagokért látogasd el a Mikóczi Hús üzleteinkbe.

„Mikóczi Hús, hogy a vásárlás élmény legyen…”

Mikóczi Ferenc – Mikóczi Hús, ügyvezető

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mikoczihus.blog.hu/api/trackback/id/tr8514070191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása