Mikóczi Hús

10 napos tisztítókúra

2018. október 03. - Mikóczi Hús

Érezted már úgy, hogy fáradt vagy, nincs erőd, miközben lelkileg jól érzed magad? Szeretnél frissen és feltöltődve nekivágni a lassan, de biztosan közelgő télnek?
10_nap_rizs.jpg

A rendszeres olvasóink megszokhatták, hogy blogunk profiljából kifolyólag a táplálkozással, azon belül is általában húsokkal, hús ételekkel foglalkozunk. A mai viszont némileg rendhagyó bejegyzés lesz, aminek csupán két alapanyag lesz a főszereplője, a barna rizs és a víz. Ám ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elején.

Pár héttel ezelőtt azt figyeltem meg magamon, hogy nem érzem túl jól magam a bőrömben. Érzelmileg rendben voltam, jó hangulatban teltek a napjaim, de a szervezetem ezzel nem volt összhangban. Ennek oka, hogy az utóbbi időben helytelenül és rendszertelenül táplálkoztam, valamint itt-ott picit bűnöztem is - kis csoki, egy-egy gombóc fagyi.

Miután részt vettem Kövesdi Natália egészséges táplálkozásról szóló előadásán tisztább képet kaptam. Nem szeretnék túl részletesen belemenni, a lényeg, hogy az ételek két csoportba sorolhatóak, amiket Natália Yin-Yang-nak nevezett. Fontos, hogy a két fajta élelmiszerek egyensúlyban legyenek a táplálkozásunkban. Ugyanis, ha valamelyik végletbe esünk, és egyoldalú lesz az étrendünk, akkor előbb vagy utóbb ez is betegséghez fog vezetni.

good-gut-thmb.jpgSzóba került egy tisztítókúra is, amelynek a lényege, hogy 10 napon keresztül csak barna rizst eszel és vizet iszol. Tehát a kúra ideje alatt semmi mást nem viszel be, még egy pohár teát vagy kávét sem. Az egyik tavaszi bejegyzésemben már szóba került a méregtelenítés, amit minden évben megcsinálok. Akkor egy koktélt mutattam be neked, amit 20 napi ajánlott fogyasztani, miközben kerülöd a szénhidrátban gazdag és édes ételeket.

A most bemutatásra kerülő kúra viszont kicsit drasztikusabb, ugyanis 10 napon keresztül csak barna rizst és vizet fogyaszthatsz. A barna rizsről tudni kell, hogy ez egy neutrális étel, tehát a fent említett egyik csoportba sem tartozik. A 10 nap alatt, amíg csak ezt eszed és vizet iszol, a bélrendszered megtisztul a lerakódott salakanyagoktól. Ugyanis az emésztésükben a belek nagyon nagy szerepet játszanak, ugyanis itt szívódik fel a tápanyagok nagy része. Szóval, a sok a lerakódás, akkor a felszívódás és a beépülés hatása is nagyban csökken.

Az előadás után Ildikóval a feleségemmel elhatároztuk hogy bele vágunk, és szeptember 18-án el is kezdtük. Hogy ma sem maradjunk recept nélkül, ezért megosztom veled a barna rizs helyes elkészítésének a módját:

  • A rizst lemossuk, lecsepegtetjük, majd lassú tűzön szárazon (zsiradék nélkül) kicsit megpirítjuk.
  • Mindaddig pirítjuk, míg elkezd pattogni és kezd kellemes illata lenni, de nem ég meg.
  • 2,5-szeres vizet öntünk rá és enyhén megsózzuk. Főzési idő a zacskón rajta van (15-45 perc).
  • Amikor megfőtt, fedő alatt még pihentetjük és 20-30 perc múlva kezdünk a fogyasztásához.

Amire még nagyon ügyelj, a tisztító kúra ideje alatt kétszer annyi vizet fogyassz, mint amennyit normál körülmények között iszol.

Csak egy kis megjegyzés: az előfőzött rizs kevésbé megfelelő, mert a főzés félbeszakítása, ezután a tárolása, majd újra főzése csökkenti az energetikai értékét. Ne sajnáljátok a főzési időt, minél tovább van főzve, annál több tűzenergiát fog tartalmazni, annál hatékonyabb lesz a méregtelenítés- és ez a cél.

A mennyiségről: ha jól megrágod, kevés is elég, mert jobban hasznosul. Az ideális az lenne, hogy minden falatot 100x rágjunk meg, keveredjen a falat jól a nyállal. Ez a mai rohanó, gyors világunkban szinte elképzelhetetlen, de törekedjetek az alapos, hosszú ideig tartó rágásra- ez nagyon fontos. Egy felnőtt embernek az első napokban 2 csésze rizs elegendő, később ettől kevesebb is elveszi az éhséget. Rizsevés használati útmutatója: rágni, rágni, rágni!

Mielőtt elkezded, a megelőző heteken minél több vitamint fogyassz, hogy legyenek tartalékaid, mert a kúra ideje alatt erre nem lesz lehetőséged és a méreganyagokkal együtt természetesen a vitaminok is kiürülnek. Még egy nagyon fontos információ, hogy holdtölte után kezd el, mikor a Hold fogyni kezd.

A kúra leteltével elárulom, hogy az első 2-3 nap nehéz volt, amíg a szervezetem átállt az új étkezésre. Ahogy szabadultak fel a méreganyagok, az hatással volt a hangulatomra is. Ingerültebb voltam, feszélyezve éreztem magam. Mindenkinél más-más formában jelentkezhetnek mellékhatások. 

Emellett, ahogy teltek a napok egyre jobban éreztem a fizikai gyengeséget is. Fáradtabb voltam, kevesebb volt az energiám és lassabb voltam, hiszen kevesebb tápanyag került be a szervezetembe. Viszont ez egy ilyen kúránál teljesen normális, hiszen pont ez a tisztítás a lényege. Az ötödik, hatodik nap körül ez átfordult, egyre energikusabbnak éreztem magam és az éhségérzetem is elmúlt.  De amennyiben ezeken kívül bármilyen elviselhetetlen tünetet vagy panaszt érzel, akkor azonnal fejezd be

A tisztítás utolsó fázisaként, amolyan zárszóként végy a szádba egy gerezd fokhagymát és egy fél szelet kenyérnek a héját - ahogy a képen is látod. Kezd el alaposan péppé rágni, nagyjából 3-5 percig, majd köpd ki. Ez a végső folyamat segít letisztítani a szájüregben felhalmozódott lerakódásokat.

pentek_kaja.jpg

A 10 nap elteltével sokkal jobban érezzük magunkat mindketten. Amiért sikeresen végigcsináltuk, ma reggel egy laktató és gusztusos reggelivel leptem meg a páromat. Persze, ez nem azt jelenti, hogy mostantól válogatás nélkül mindent megeszünk, ami csak az utunkba kerül. Fontos, hogy ne mohón habzsolva kezdjünk el enni, hanem fokozatosan adagoljuk az ételt. A testünknek újra rá kell hangolódnia a választékos étrendre. 

Ha tisztességesen betartod a kúrát, az úgy letisztítja a szervezetedet sejtszinten, mint ahogy a kőműves leveri a tégláról a vakolatot.

Az egészség megóvásának érdekében a kiegyensúlyozott és rendszeres táplálkozás hatalmas szerepet játszik. Ahogy a régi mondás tartja: "Ép testben ép lékek!".  Egyébiránt a Nagy Átalakulás blogomra kattintva erről egy videót készítettem.

Én azt tanácsolom, hogy bátran próbáld ki, ha nem érzed jól magad a bőrödben. Viszont előtte konzultálj valakivel, mert én nem vagyok orvos vagy természetgyógyász, csak a saját tapasztalataimat osztom meg veled, azt, ami nálam bevált. Ha bármilyen kérdésed van a kúra részleteivel kapcsolatban, akkor bátran vedd fel velünk a kapcsolatot.

A lényeg, hogy ha elhatároztad magad és a jó a hozzáállásod, akkor tudj parancsolni magadnak. Mert elő fog fordulni kis megingás, de tudatosítsd, hogy csakis magadért teszed, és így közelebb kerülsz önmagadhoz. Ne másoknak akarja bizonyítani.

Köszönöm, hogy végigolvastad a mai rendhagyó bejegyzésemet. További receptötletekért és hasznos konyhai tippekért látogasd meg a Facebook oldalunkat vagy olvasgass a korábbi bejegyzéseink között. Hasznos tanácsokért és háztáji alapanyagokért pedig bátran látogass el a Mikóczi Hús üzleteinkbe vagy vedd fel a kapcsolatot.

Ha pedig végigcsináltad, kérlek oszd meg velünk a saját tapasztalataidat.

"Mikóczi Hús, hogy a vásárlás élmény legyen..."

Mikóczi Ferenc - Mikóczi Hús, ügyvezető

A bejegyzés trackback címe:

https://mikoczihus.blog.hu/api/trackback/id/tr6614269151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli8181 2018.10.03. 18:00:51

Jézusom! Ezt egy hentes klaviatúrájától olvasni?
Kérlek, mond, hogy a feleséged írta a te nevedben.
Méregteleníteni lehet változatos étrenddel is, akár hús mentesen, akár nem.

Bél tisztításra ajánlom a mustármagot, valahol olvastam, hogy egy átlag 40-es férfinek (én szerencsére még csak alulról közelítem) 5Kg salakanyag van a vastag belében lerakódva.

2éve 1 agresszív fogyókúrával egybe kötve, heti 5nap 2x 1óra szobabicikli+ ébredés után, lefekvés előtt 1teáskanál mustármag, zéró cukor, szénhidrát minimalizálása. Az első 2 napban 3Kg fogyás, a 10. napon 7Kg. Ez v.szeg. nem a zsír eltünésének köszönhető, hanem annak a bizonyos 5Kg salak anyagnak. A hasam laposabb lett, de a hájamba markolva nem sok külömbséget éreztem.

Mikóczi Hús 2018.10.04. 11:40:21

@Zoli8181: Kedves Zoli!
Köszönöm a hozzászólást.
A mustármagos tisztítókúrát én is kipróbáltam.

Mivel évek óta foglalkozom a tudatos táplálkozással és emberekkel, ezért azt tapasztalom, hogy mindenkinek más-más kúra jön be. Nekem például a mustármagos kevésbé volt hatásos, mint a barna rizs kúra.
süti beállítások módosítása