14+1 meglepő tény a táplálkozásról

2018. augusztus 02. - Mikóczi Hús

Már te sem igazodsz ki a rengeteg étkezi tanács között? A sok teljesen eltérő nézőpont közül nem tudod, hogy melyik az igaz?

Egyszer s mindenkorra szabadulj meg a tévhitektől!

14_1_meglepo.jpg

Naponta olvashatunk újabbnál újabb kutatásokat, amelyek a táplálkozással foglalkoznak. Az egyik nap leírják nekünk, hogy mi egészséges és mit ajánlott ennünk. A következő nap viszont pont az ellenkezőjét olvassuk. Ezek után nem csoda, ha az ember már egy cikknek vagy tanulmánynak sem tud hinni. Nem beszélve az esetleges személy csalódásokról.

De akkor honnan tudjuk, hogy valójában mi is a jó nekünk?

Ennek megválaszolásához összegyűjtöttem neked 14+1 érdekes és hasznos információt. Vágjunk bele!

1. A zsírok egyáltalán nem biztos, hogy hizlalnak. Viszont a nagyüzemi tartásból származó állatok húsa a rossz minőségű etetés miatt akár 40 százalékkal több omega 6 zsírsavat tartalmaz. Ekkora mennyiség viszont már tényleg káros az egészségünkre. Valójában ez vezet a köszvény kialakulásához, nem pedig a húsevés.

2. Kicsit maradjuk az omega 6-nál. Az egészségesnek kikiáltott növényi olajok hihetetlen mennyiségben tartalmaznak omega 6 zsírsavakat. Az első pontban láthatod, hogy ez miért is veszélyes.

3. A magas koleszterintszintet nem a tojás okozza, hanem a túl magas finomított szénhidrát- és fruktózbevitel.

4. A túl magas koleszterinszint előre jelezheti a pajzsmirigy alulműködését. Egyébként a pajzsmirigy olyan hormonok termel, amelyek a szervezet anyagcseréjének a sebességét szabályozzák.

5. A koleszterin alapjában véve egy egészséges hormonműködéshez nélkülözhetetlen anyag.

6. Az üzletekben kapható szép gyümölcsök nagy része nem alkalmas fogyáshoz a bennük lévő nagy mennyiségű gyümölcscukor (fruktóz) miatt. A fruktóz a nemesítés következtében dúsult fel bennük. Emiatt igazából még azt sem lehet mondani, hogy egészségesek lennének.

maisto-piramid_-ifood_tv-nuotr.jpg7. Bizonyára már te is hallottál az ételpiramisról. Viszont azt tudtad, hogy a ma elfogadott táplálkozási piramist mindössze 30 éve állították össze úgy, hogy nem rendelkezik valódi tudományos háttérrel?

8. Az anyagcseretípusunk dönti el, hogy milyen mennyiségben és milyen arányban van szükségünk fehérjékben, zsírokban és szénhidrátban gazdag ételre.

9. A kávé hizlalhat. Ez elsőre nagyon furán hangozhat, pedig van alapja. Ugyanis a kávéban található koffein hormonális reakciókat vált ki a agyalapi mirigyben, ami negatívan hat a mellékvesék és a pajzsmirigy működésére. Ez pedig az úszógumi növekedéséhez vezethet.

10. Ha dolgoztál éjszaka, akkor bizonyára te is megtapasztaltad, hogy a gyakori éjszakázás felborítja az ember bioritmusát. A mellékvesét állandóan magas hidrokortizon termelésére készteti. A hidrokortizon vagy kortizol segíti az emberi testet alkalmazkodni a stressz-helyzetekhez. Viszont nagy mennyiségben elhízáshoz is vezethet. Valójában ez az oka annak, hogy a kevés alvás miatt gyarapodhat a súlyod. 

11. A gluténmentes nem jelenti azt, hogy diétás. Sőt a boltban kapható gluténmentes termékek többsége az alapanyagok miatt még inkább magas inzulinigényű, mint a hagyományos társai.

12. A tejérzékenység esetén nem elég laktózmentes tejtermékeket enni. Ugyanis a tejben található tejfehérje sokkal agresszívebb allergén. A laktózmentes mindössze annyit jelent, hogy tejcukormentes, aminek semmi köze a tejfehérjéhez.

13. Az egészségesnek mondott gyümölcsjoghurtok 12-14 gramm cukrot tartalmaznak. Lehet, hogy nem tűnik soknak ez a mennyiség, de gondolj bele, hogy egy kockacukor 2 gramm. Így viszont már nagyon is sok cukor ez egy kis pohár joghurthoz képest.

14. A margarin Hollandiában egy ipari melléktermék, amit cipőkrémként árulnak a boltokban.

+1. A végére egy érdekességet tartogattam. Az eszkimóknak ledobott zöldség-gyümölcs segélyszállítmányok akár betegségeket is okozhatnak. Ugyanis az ő anyagcseréjük annyira a magas zsír – és fehérjetartalmú étrendhez van szokva, hogy nem tud a testük mit kezdeni a gyümölcsökkel. Az emberi anyagcserék egyediek és egymástól különbözőek.

jangan-dilakukan-ladies-6-cara-menurunkan-berat-badan-yang-ternyata-salah-besar-wg7ie6rkrr.jpg

A 15 pontot végigolvasva biztos van köztük olyan, amit már korábban is hallottál. Viszont lefogadom, hogy néhány dolog még téged is meglepett. Sok élelmiszer, amiről azt gondoltuk, hogy egészséges valójában pont az ellenkező hatást vált ki.

Bízom benne, hogy a mai, mondhatni kissé rendhagyó bejegyzésemmel is tudtam neked segíteni. Igaz most nem ínycsiklandozó ételek receptjeit hoztam el neked, viszont fontosnak tartottam, hogy eloszlassak néhány gyakori tévhitet.

További receptekért és hasznos táplálkozási tippekért látogasd meg a Facebook oldalunkat és kövesd a hetente új tartalommal jelentkező blogunkatFriss, minőségi, háztáji alapanyagokért és az isteni pácolt, sütésre kész húsokért pedig látogass el a Mikóczi Hús üzleteinkbe, ahol örömmel állunk a rendelkezésedre.

"Mikóczi Hús, hogy a vásárlás élmény legyen..."

Mikóczi Ferenc - Mikóczi Hús, ügyvezető

A bejegyzés trackback címe:

https://mikoczihus.blog.hu/api/trackback/id/tr214123099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.