Hányszor és mennyit együnk naponta?

2017. szeptember 21. - Mikóczi Hús

A múlt héten írtam arról, hogy mik a legnagyobb hibák, amelyeket vétünk a fogyókúra ideje alatt. Ebben a bejegyzésemben az egyik pont arról szólt, hogy ne éheztesd magad, hanem egyél rendszeresen.

eves.jpg

Valójában a rendszeres evés nem csak a fogyókúra ideje alatt fontos. Ahhoz, hogy a szervezetünk normálisan tudjon működni szüksége van energiára, amit a táplálékból nyer. Viszont nem mindegy, hogy milyen gyakran és milyen mennyiségben "töltjük fel".

Más-más okból kifolyólag, de tény, hogy sokan rendszertelenül étkeznek. Épp ezért az e heti írásomban összegyűjtöttem neked a rendszeres táplálkozás alapszabályait. Mert lehet, hogy egészséges ételeket fogyasztasz, de ha nem a megfelelő elosztásban, akkor a szervezeted nem tudja a kellőképpen felhasználni.

1. A reggeli elengedhetetlen

Szervezeted akkor tud a legideálisabban működni, ha ébredés után lehetőleg fél órán belül energiához jut, tehát reggelizel. Fogyassz komplex szénhidrátokat és fehérjét is tartalmazó reggelit annak érdekében, hogy a nap első étkezése igazán kifejthesse pozitív hatását. Komplex (összetett) szénhidrátokat tartalmaznak a gabonafélék, hüvelyesek és az olyan magvak, mint a mogyoró, dió, szezámmag.  A reggeli elfogyasztásával indítod be az anyagcserédet, ami így egész nap sokkal nagyobb sebességgel fog pörögni.

perder-peso-1-2.jpg

2. Hányszor egyek egy nap?

Lényeges, hogy a testedet folyamatosan, egyenletesen energiaszinten tartsd. Ehhez nélkülözhetetlen, hogy a sokszor keveset elv alapján étkezz. Mindehhez naponta minimum 3, de optimálisan 5 étkezés szükséges. Sem az éhezés, sem pedig a túlzott mennyiségek bevitele nem javasolt, ezzel a módszerrel mindkét végletet ki tudod kerülni. Minden étkezéshez ajánlott a zöldség fogyasztása. A növényi rostok lassítják a szénhidrátok felszívódását és hosszabb ideig okoznak teltségérzetet. 

3. Milyen sűrűn étkezzek?

Gondolom mondanom sem kell, hogy az nem ideális, ha reggel 7 órakor, majd 10 órakor, és legközelebb délután 5 órakor eszel. Azokon túl, hogy törekszel a napi 3-5 étkezésre, ügyelj arra is, hogy egyenlő idők teljenek el két étkezés között. A rendszeres időközönkénti táplálkozás biztosítani tudja a stabil vércukor szintet, ezáltal a megfelelő energiaszintet is, akár munkavégzéshez, akár edzéshez.

4. Ehetek este 6 után is?

Az természetesen az emésztőrendszerednek sem jó, ha estére jól megpakolod, és nem hagyod pihenni. De emellett az sem ideális, ha lefekvés előtt túl sok idő telik el az utolsó étkezéstől, hiszen így reggelre már nagyon éhes leszel. Az ideális az, ha vacsorádat lefekvés előtt 3 órával korábbra időzíted. Ez azt jelenti, hogy az este 6 óra annak ajánlott, aki 9 óra körül megy aludni. Ha az életviteled miatt rád inkább az éjfél körüli lefekvés jellemző, akkor érdemes a vacsorát pár órával későbbre igazítanod.

Persze arra is figyelj, hogy mit eszel vacsorára. Estére nem ajánlott az egyszerű szénhidrátok fogyasztása. Viszont jó minőségű zsírokat, fehérjét és sok zöldséget fogyassz bátran vacsorára.

familia_mesa1.jpg

A múlt héten is leírtam, hogy minden ember más, eltérő szervezettel, különböző életkörülményekkel, a cél, hogy ehhez mérten találd meg saját életedben az egyensúlyt. Tehát, ha irodai munkát végző hölgy vagy, akkor nem fogsz annyit enni, mint egy építőmunkás. Folyamatosan legyen meg a kontroll a testsúlyod és a testzsír arányod felett, ugyanis mind a kettő fontos, mert ha csak a súlyodat nézed az csalók lehet.

Az általam felsorolt tudnivalókat mindenki tudja alkalmazni a saját életére.

Bízom benne, hogy neked is tudtam segíteni a tanácsaimmal. Ha van bármilyen észrevételed, hogy javaslatod kérlek oszd meg velem.

"Mikóczi Hús, hogy a vásárlás élmény legyen..."

Mikóczi Ferenc - ügyvezető 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mikoczihus.blog.hu/api/trackback/id/tr6212821676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2017.09.21. 19:23:18

reggeli felesleges, de egyen akinek kell
vacsora helyett pedig mozgás
megvan oldva a problem