Mikóczi Hús

Desossa de frango

2017. július 18. - Mikóczi Hús

Több, mint 20 éve foglalkozom csirkékkel, de ilyet még én sem láttam. 

Egészen az alapoktól kezdtem, tehát először is csirkéket neveltem. Tudni kell, hogy saját magam készítettem minden ehhez szükséges berendezést. Tehát megvolt a keltetőm, majd ezután a kiscsibék átkerültek a neveldébe. Ezután következett a végső fázisú tenyésztés. Első körben még élő állapotban történt az értékesítés. 

Viszont egyre több visszajelzést kaptam, hogy nem-e lehet konyhakész állapotban megvásárolni a csirkét, mivel nincs idejük a tisztításra. Ezért elkezdtem frissen vágva, teljesen megtisztítva értékesíteni. Így még jobban ki tudtam elégíteni a vevőim igényeit, különösképpen azokét, akik városokban laktak. Majd ezt a folyamatot továbbgondoltam és darabolva, porciózva árultam. Hiszen egy családban sem szereti mindenki a csirke minden részét, van aki combot, mások mellett.

Ezután már kicsontozva (filés állapotba) is árultam a csirkéket azért, hogy még inkább meg tudjam könnyíteni az ügyfeleim életét. 

De, mint mondtam, mindig szerettem kísérletezni és újítani, ezért nem álltam meg. Tesztelni kezdtem a különböző páckeverékeket csirkehúsra, és miután megvolt a legjobb recept, vettem egy mozgó grillcsirke sütőt. Jártam vásárokba, nagyobb rendezvényekre árulni. Természetes ez mellet folytattam tovább az eddigi értékesítést. 

Láthatod, hogy ami a csirkét illeti, szinte mindennel foglalkoztam, a szakma legapróbb részleteit ismerem. De a videóban látható technikával még nem találkoztam. 

Egy zseniális módszer, amit úgy is nevezhetnék, hogy a tökéletes csirkecsontozás

Időigényes eljárás, sok gyakorlás szükséges ahhoz, hogy ilyen profi szinten tudjunk egy csirkét egészben kicsontozni. Mi először negyedekre vágjuk, majd "alkatrészeire" bontjuk és az ügyfeleink igényi szerint készítjük el a húst. Viszont a videóban látható technikával úgy csontozza ki a csirkét, hogy egészben veszi ki a csontokat miközben nem szedi "alkatrészeire".  Így a csirke egészben marad, de már csont nélkül.

Ezzel a módszerrel előkészített húst sokkal jobb tölteni, mert a bőr egyben egy zárt rendszert alkot, így az ízek jobban összeérnek.

Láthatod tehát, hogy mindig lehet még tovább fejleszteni és még én is tanulok új dolgokat. A családi vállalkozásunkban mindig azaz első szempont, hogy tudjuk az ügyfeleinket még jobb kiszolgálásban részesíteni, még inkább megkönnyíteni az életüket.

"Mikóczi Hús, hogy a vásárlás élmény legyen..."

Mikóczi Ferenc - ügyvezető

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mikoczihus.blog.hu/api/trackback/id/tr1212669779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haXXor 2017.07.18. 15:42:13

Aztapi**a :D Én bezzeg mennyit szenvedek, ha a combról akarok húst leszedni...

HgGina 2017.07.18. 15:43:58

... nem-e lehet.... ez mellet... időidényes...
Remélem, a csontozás jobban megy.

Kopasz Szuzukis 2017.07.18. 18:45:09

Aprócska bibi, hogy egy klasszikus "tanyasi" csirkét garantáltan nem tud így kicsontozni. Ehhez a technikához a pumpált broilercsirke a megfelelő alapanyag.

Janossz 2017.07.18. 18:50:55

@Kopasz Szuzukis: A másik bibi, hogy sokaknak a csirkeevés lényege, legfőbb öröme a csontokról a húsmaradványokat, porcot lerágcsálni. (Nekem nem)
Meg mondjuk egy kisgyereknek kezébe tudod adni a combot, ha "fogantyúja" van. Amúgy nagyon ügyes!

Jutiput 2017.07.18. 19:03:24

Azt azért tudni kell, hogy a csontok mellett vannak az ízek. A csontos hús mindig finomabb, mint a csont nélküli, bárhogy van elkészítve.Itt pont az ízektől fosztják meg a csirke húst.Amúgy ügyes.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2017.07.18. 23:19:42

Bocs, de ez a módszer kb. annyira "tökéletes", mint amennyire tökéletes hamburger a mekdonáccé. Elsőre érdekes és ennyi. Az, meg hogy "összeérnek az ízek", nem attól függ, hogy egészben marad-e a csirke vagy szeletben. Vagy egy marhát is így kéne kicsontozni, hogy jól összeérjenek az ízek? ;)

Egyébként ez meg tényleg csak a bolti műbojlercsirkével működik, egy normál falusi/tanyasi csirkét az életben nem fogsz ilyen egyszerűen ezzel a módszerrel kicsontozni. Arról nem is beszélve, hogy a csontvázon is túl sok hús marad, szóval elég nagy a veszteség. De látványos a módszer, az tény. Városi, modern "háziasszonyoknak" (akik kész kajákon, konzerven élnek) nagyon nagy élmény, az biztos. Jó mesélni róla a kapuccsínó mellett a kollegináknak. ;)

Istvan Burjan 2017.07.19. 02:33:25

En a brojlercsirke elokeszitesehez nem használok kést. Kezzel siman szettepem a szarnyast, aztan sutom- fozom...

she_wolf 2017.07.19. 03:35:54

@bestpixel:
"Arról nem is beszélve, hogy a csontvázon is túl sok hús marad, szóval elég nagy a veszteség."

Ez bennem is felmerült, ugyanakkor ez sem igazán veszteség, mert beteheted fagyasztóba, és amikor csak némi csirkehús alaplére van szükséged valamihez, előveheted.
Csirke alaplevet egyébként is far-hátból csinálunk, azokon meg eleve nincs sok hús.

she_wolf 2017.07.19. 03:48:06

@Jutiput:
Úgy biza!:)
Az uramat úgy ismertem meg, hogy neki brrr... a csirkecsont. Hiába, mama elkényeztetett kisfia. Én meg a szerelemtől megvakulva csak csontoztam a csirkét és csontoztam és csontoztam és csontoztam.... minden egyes alkalommal, szerelemtől megrészegülve, mert az én drágám pont ÍGY szereti.
Aztán úgy hozta az élet, hogy egy külföldi nyaraláson, hajóúton a felszolgált ebéd csirkecomb volt. Picike, piros-ropogósra sütött, és csontos! És nagyon guszta, és irgalmatlanul finom! Az én életem jobbik fele pedig seperc alatt rámolta magába a cuccot, és az egekig dícsérte.
Pál pedig megfordult itthon:D Azóta sem csontozom a csirkét:P Jó, a mellet filézem, mert az én is úgy szeretem.
Anyósom kisebb sokkot kapott, amikor elmeséltem neki:)

De ha már csont: a sült tarja csakis csontostul! Valóban akkor az igazi az íze.

megszokács · http://kifoztem.blog.hu 2017.07.19. 08:44:56

A sok okos, aki gugliból nézte ki, mi az a tanyasi csirke, majd megmondja, mit hogyan lehet szétszedni. Képzelem, mennyi csirkét csontoztak ki életükben.

A technika amúgy nem rossz, de ezt jobban szeretem még akkor is, ha amúgy itt nem marad egyben a pipi (viszont a csonton sem marad gyakorlatilag semmi hús, nem kell annyit vágni hozzá, és talán annyi tapasztalatot sem igényel, mert egyszerűbbek a műveletek):

www.youtube.com/watch?v=Ku5p1CcGn70&t=468s
süti beállítások módosítása